Головна » 2018 » Червень » 5 » Бібліотекарі навчались медіаграмотності
11:07
Бібліотекарі навчались медіаграмотності

 

Медіапростір сьогодні —  невід’ємна частина нашого життя. Телебачення, радіо, Інтернет, цифрові ресурси — у цьому потоці інформації та новин можна побачити  маніпуляції, пропаганду і неправдиву інформацію (фейки), які часом  досить важко розпізнати, не маючи основних навичок і знань з медіаграмотності.

Бібліотекарям, як виробникам, споживачам та передавачам інформації, ці знання необхідні для роботи з молоддю в  умовах розбудови електронного інформаційного простору.

Саме тому 29 травня  працівники обласної бібліотеки для юнацтва стали учасниками тренінгу «Медіаграмотність: як не стати інформаційною маріонеткою». Мета тренінгу -  навчитися  визначати орієнтири в інформаційному просторі, формувати захист від маніпуляцій, бути свідомим споживачем медіа простору та ділитися отриманими знаннями  з користувачами бібліотеки.  

 Тренер заходу Галина Козаченко, головний методист Обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Олега Ольжича Житомирської обласної ради, створила неймовірну атмосферу злагодженості, зацікавленості та активності, допомогла бібліотекарям отримати відповіді на теоретичні та практичні запитання. Зокрема, бібліотекарі дізналися про ключові принципи та завдання медіаграмотності, види та властивості інформації, чим відрізняється пропаганда від інформації, кому належать українські мас-медіа. Навчилися перевіряти достовірність та неупередженість інформації, розрізняти  найпоширеніші технології маніпуляцій. Освоїли технології критичного мислення при отриманні інформації, а також практичні  маркери та інструменти для її перевірки.

         Тренінг проходив у цікавих форматах: діалоги, дискусії, робота в групах, практичні вправи.

          Під час практичних занять учасники аналізували реальні приклади з друкованих текстів, відеоматеріалів, фотографій, вчилися робити власні висновки: який головний «меседж» даної інформації, для кого вона створена, якими методами і які цілі переслідує.

         Цікавою була вправа «Знайди відповідності». Присутні, розподілившись на три групи, визначали,  яким саме шляхом -  інформування, пропаганди, соціальної реклами, піару, і просто реклами – подається інформація.

Аналізуючи анкети, які заповнили учасники по завершенню тренінгу, можна сказати, що ті очікування, які вони озвучили на початку – були виправдані. Всі визнали, що тренінг був не тільки інформативним, але й  корисним, зрозумілим,  позитивним та цікавим.

 

Переглядів: 67 | Додав: olezhon | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: